دستورالعمل اصلاحي فك رهن و فسخ اسناد
دستورالعمل اصلاحي فك رهن و فسخ اسناد                                           

                                                        [ تاريخ ارسال : 1392/08/05 ]                                            

                                        
 

 

پيرو بخشنامه شماره 51827/2/104 مورخ 29/7/92 رياست محترم ثبت تبريز و اطلاعيه قبلي در مورد  نحوه فك رهن و فسخ اسناد كه موجب بروز مشكل و عدم عملكرد يكسان از سوي دفاتر محترم سطح استان گرديده بود ، صبح روز يكشنبه مورخ 5/8/92 رئيس جامعه جلسات جداگانه اي با مديركل محترم ثبت استان جناب آقاي به پائي و رياست محترم ثبت تبريز جناب آقاي گلشني برگزار و جهت حل مشكل مذكور تصميمات مقتضي به شرح ذيل اتخاذ و مقرر گرديد بخشنامه اصلاحي صادر و ابلاغ گردد.

1= با توجه به اينكه سابقه اسناد ثبت شده قبل از تاريخ 26/6/92  در سامانه موجود نبوده و ارسال فسخ نامه اين اسناد از طريق سامانه موجب بروز مشكل  ميگردد ، لذا تا اطلاع ثانوي فك رهن و فسخ اسنادي كه قبل از اجراي ثبت آني (26/6/92) تنظيم و ثبت گرديده اند ، كما في السابق بصورت فيزيكي و در فسخ نامه هاي سابق انجام و به اداره ثبت مربوطه ( ولو از طريق پست) ارسال گردد .

2= فك رهن اسنادي كه بعد از تاريخ 26/6/92 ( از طريق ثبت آني) ثبت گرديده اند بدين صورت خواهد بود كه

الف = بعد از ورود به سامانه در كادر سربرگ تائيد سند و قسمت اطلاعات ثبت در دفتر، مشخصات ( صفحه ، دفتر جلد، دفتر اسناد رسمي، تحت شماره ، مورخ ) سند رهني يا سند مورد فسخ ( سندي كه قبلا ثبت گرديده ) را وارد نمائيد.

ب= در قسمتهاي مربوطه مشخصات طرفين و مورد رهن و متن فك رهن را وارد نموده بعد از اخذ شناسه يكتا پرينت آنرا دريافت نمائيد.

ج= برگه پرينت گرفته شده به امضاي سردفتر و دفتريار رسيده و مورد فك رهن در ستون ملاحظات سند رهني با قيد شناسه يكتاي اخذ شده توضيح داده شود . با توضيح اينكه در اينمورد امضاي طرفين ذيل برگه فك رهن لازم نبوده و حق الثبت (5000 ريال ) نيز اخذ نميگردد و  فسخ نامه يا برگه پرينت گرفته شده به ادارات ثبت ارسال نميشود .

3= فسخ اسنادي كه بعد از تاريخ 26/6/92 ( از طريق ثبت آني) ثبت گرديده اند بدين صورت خواهد بود كه

الف= بعد از ورود به سامانه كليه مشخصات يك سند جديد را وارد و بعد از اخذ شناسه يكتا ، پرينت گرفته و وارد دفتر نمائيد و بعد از امضاي مفاسخ و متفاسخ ثبت نهائي نمائيد.

ب= مورد فسخ را در ستون ملاحظات سند فسخ شده اخبار نمائيد .

ج= در اينمورد وصول 5000 ريال حق الثبت ضروري است و ارسال فسخ نامه به ادارات ثبت مربوطه لازم نيست

مدیر ویلاگ کتابت بالعدل نیز بر این باور است که تصمیم جامعه سردفتران تبریز واداره کل مربوطه در خصوص ارسال فک رهن و اطلاع نامه فسخ به ادارات ثبت  مربوطه درست می باشد چون ارسال فک رهن ویا اطلاع نامه فسخ اسنادی که سابقه ای در روش تنظیم وثبت جدید (ثبت آنی  ) ندارند وقبل از تاریخ 26/6/1392 تنظیم گردیده اند در سیستم جدید عقلانی به نظر نمی رسد وبهتر هم همین است که فک رهن وفسخ اسناد مذکور به صورت فیزیکی ارسال واسنادرهنی که بعد از تاریخ 26 شهریور ثبت شده اند  به صورت مکانیزه ودر سیستم جدید ثبت وارسال شود

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در جمعه 9 آبان 1392برچسب:اطلاع نامه فسخ ,فک رهن ,ثبت آنی ,ادارت ثبت , جامعه,ساعت 23:57 توسط امیرعلیزاده| |

کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
www.sharghi.net & www.kafkon.com & www.naztarin.com